New Zealand! Queenstown, Fiordland and the West Coast


Queenstown!

Vinst över Guran på Luge riding ;)

Fjord cruize, Millford Sound

Pancake Rocks, Punkailki.

Guran fick för sig att surfa i det femtongradiga vattnet. Crazy person.
Nya Zealand ayy? Är det så vackert som alla säger? Kan inte göra annat än att hålla med. Nu har vi varit här i ungefär en vecka vilket betyder att vi har två och en halv vecka kvar av äventyr. Vår Nya Zealand visit startade i Christchurch där halva staden var avspärrad på grund av jordbävningar. Vi bestämde oss därför för att lämna eländet och ta oss vidare till Queenstown, the adventure capital of the world! Det kan man förstå varför det kallas, men det närmaste vi kom adrenalinkickar var då jag och Gurra åkte lite Luge riding som på ovanstående bild. Bungy jump får vänta tills vi anländer på nordön.
Innan det bär av mot nordön så har vi tänkt oss ett litet stopp i Kaikora och om vi har tur så får vi se lite valar. Annars så har sydön bjudit på mycket fint må jag säga. Vi har åkt otroligt mycket bil och det är faktiskt en upplevelse bara det. Förstår mig dock inte riktigt på hur de har satt hastighetsbegränsningarna. Det är 100 km/h överallt där det hade varit max 70 i Sverige! Det är mycket slingriga vägar och hela tiden upp och ner vilket leder till att tanken på våran campervan har fått fyllas på ett antal gånger redan.
Ledsen att jag inte uppdaterat bloggen så ofta men det beror på att jag inte kommer åt internet alltför ofta, men jag ska försöka så gått det går. Tycker även att det har varit lite dåligt med kommentarer så det får det blir ändring på om ni vill ha nåt och läsa.
That's all for now!


Kommentarer
Postat av: Faster

Du får inte sluta blogga!! Jag läser o vill veta vad ni är med om:-) Låter iaf som ni har ett fantastiskt äventyr-var rädd om dig! Pussokram

2012-02-19 @ 12:12:57
Postat av: Konnbergs

Självklart skall du fortsätta med detta. Det är roligt att se vad ni ser. Ha det så bra.

2012-02-19 @ 12:23:41
Postat av: BZ

Mycket trevligt Jonte! Läst någon matematik?

2012-02-19 @ 12:40:38
Postat av: Frejan

Kul läsning, fina bilder!...men har du sett några får?

2012-02-19 @ 12:52:35
Postat av: Gunilla Hedenbergh

Kul att höra av dej ,din blogg är helt suverän kul! Puss o Kram! Farmor Gunilla!

2012-02-19 @ 15:19:30
Postat av: Elisabet

Blogga mera!! Vi följer er resa o det är jättekul. Problemet är bara att det inte finns lika mkt att skriva om hemifrån .. Sitter i bergsjön i bilen o väntat på cheerleadingtjejerna. Fina omgivningar här . Nära vättlefjäll t ex men just nu är det kolsvart. Var på Hisingen igår med Oscar och tittade på höns o myskankor:-)

2012-02-19 @ 19:01:07
Postat av: Christine

Toppen med din blogg fortsätt vi är många som läser den!!!

2012-02-20 @ 13:08:22
Postat av: Jonathan

Får väl fortsätta då om jag måste :) Frejan, ska se om jag kan få upp nån bild på ett får eller två!

2012-02-21 @ 02:14:11
Postat av: elisabet

Såg ni några valar eller???????

2012-02-21 @ 22:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0